STRES

 

Moderní doba často vyčerpává naše přirozené obranné síly a zanechává organismus vnímavý ke stresu a celé řadě zdravotních problémů. Některé nutriční látky a léčivé byliny vám mohou pomoci zvládnout stres a jiné zase mají uklidňující účinek a pomohou obnovit duševní vyrovnanost.

 

PŘÍZNAKY STRESU

. únava, nespavost nebo neschopnost soustředění

. nervozita, neklid nebo popudlivost

. ztráta chuti k jídlu, nauzea, žaludeční nevolnost, průjem i zácpa

. bolesti hlavy

. ztráta zájmu o sex

. podráždění, zloba, rozčilování nebo apatie a pesimismus

 

KDY VYHLEDAT LÉKAŘE, KDYŽ PŘICHÁZÍ STRES

Máte-li vleklé nebo silné příznaky stresu; oslabují váš imunitní systém a zvyšují riziko zdravotních problémů, jako je onemocnění srdce, vysoký krevní tlak, zažívací potíže, peptické vředy, migrény a možná i rakoviny.

Působí-li příznaky stresu problémy ve vašich osobních vztazích, práci nebo každodenních aktivitách, budete asi potřebovat antidepresivní léčbu.

 

CO TO JE STRES

Stres je individuální odpověď na nadměrně zatěžující fyzické, emoční nebo intelektuální požadavky. Tělo je vybaveno k řešení krátkých zátěžových epizod, ale hladina stresu nad obvyklou normu může být pro duševní zdraví značně škodlivá.

Stres mohou vyvolat nejrůznější krizové situace: rodinné neshody, finanční problémy, pracovní tlaky, zranění. nemoci, traumatizující události atd. Počáteční reakcí organismu je příprava na hrozící nebezpečí; nadledvinky - malé žlázy na horních pólech ledvin - uvolní adrenalin a ostatní tzv. stresové hormony, které zajišťují prudký vzestup energie a síly umožňující uniknout nebezpečí nebo postavit se nepříteli. Tato odpověď "bojuj, nebo uteč" je přirozená a zdravá reakce, ale problémy mohou nastat, když stres přetrvává. Během doby vyčerpají trvale zvýšené hladiny stresových hormonů všechny rezervy energie a výživy a způsobí celkové vyčerpání. Vzrůstá krevní tlak a hladina cholesterolu, která může poškodit srdeční a mozkové cévy, žaludeční sekrece je příliš kyselá, klesá hladina pohlavních hormonů a mozek začne hladovět po glukóze (která je jeho jediným zdrojem energie) a to naruší duševní vyrovnanost. Tento stav klade další požadavky na imunitní systém, který se může tak oslabit, že nedokáže zajistit dostatečnou obranu proti infekcím a jiným nemocem.

 

Osm potravin, které vás zbaví stresu

 

Pomeranče

Německá studie zveřejněná v časopise Psychopharmacology zjistila, že vitamín C, který je v pomerančích hojně obsažen, pomáhá snižovat hladinu stresu a po prožití stresové situace vrací krevní tlak a hladiny kortizolu do normálu. Vitamín C je také známý svou schopností podpořit imunitní systém.

 

Sušené meruňky

Meruňky jsou zásobárnou hořčíku, který bojuje se stresem a navíc přirozeně uvolňuje svaly. Už řada studií prokázala, že lidské tělo ve stresu spotřebovává více hořčíku než v klidovém stavu. Proto je zapotřebí při stresu hořčík doplňovat a sušené meruňky jsou skvělou volbou.

 

Mandle

Mandle jsou tou pravou potravinou pro pocuchané nervy. Jejich pravidelné pojídání pomáhá překonávat stres, depresi a únavu. Mandle jsou také výbornou svačinou pro sportovce a těžce pracující, protože dodají tělu energii a vitalitu.

 

Krůtí maso

Krůtí maso obsahuje esenciální aminokyselinu zvanou L-tryptofan, která je nezbytná pro vznik serotoninu a melatoninu, tedy hormonů dobré nálady. Proto se lidé po obědě z krůtího masa cítí příjemně uvolnění, někdy až ospalí. L-tryptofan získáte i z konzumace kešu oříšků, mléka, banánů či ovesných vloček.

 

Špenát

Příznivé účinky špenátu na lidský organismus jsou dobře známé. Posiluje imunitní systém, pomáhá tvorbě krve, zlepšuje látkovou výměnu a působí jako diuretikum, ale také zklidňuje nervovou soustavu, pomáhá zlepšovat náladu a zahání stres a únavu.

 

Losos

Tato oblíbená ryba je bohatá na omega-3 mastné kyseliny, bílkoviny, hořčík, vitamíny skupiny B a železo. Všechny tyto živiny uvolňují napětí a bojují proti únavě. Navíc podle studie uveřejněné v časopise Diabetes & Metabolism omega-3 mastné kyseliny zabraňují stoupání hladiny stresových hormonů kortizolu a adrenalinu.

 

Avokádo

Toto exotické ovoce obsahuje více draslíku než banány, a přispívá tak ke snižování krevního tlaku. Navíc obsahuje zdraví prospěšné nenasycené mastné kyseliny a všechny esenciální aminokyseliny. To už je dostatek důvodů proč si pochutnat na tradiční mexické pochoutce z avokáda guacamole.

 

Brokolice

Brokolice je stejně jako kapusta a další tmavě zelená zelenina plná vitamínů, které je zapotřebí dodávat do těla ve zvýšené míře zejména ve stresovém období. Kromě toho, že brokolice odbourává nervozitu, působí také jako prevence rakoviny tlustého střeva, posiluje srdce a zlepšuje imunitní systém.

 

DOPORUČENÉ POTRAVINOVÉ DOPLŇKY POTLAČUJÍCÍ STRES

Kozlíkové tablety - při nespavosti, stresu, trémě, napětí, při depresi i hysterii, zklidňuje bušení srdce, uvolňuje CNS ZDE

Glycin Forte na nervový systém – doplněk stravy je určen na péči o nervový systém, jeho posílení a podporu ZDE

Biorytmus Antistres (den a noc) - doplněk stravy, který zlepšuje stav nervového systému ZDE

Ženšen s lékořicí - dodává sílu a vitalitu , protizánětlivé účinky, protirakovinné působení, při únave a vyčerpanosti, jako afrodiziakum ZDE

Antioxidant new formula - ochrana před oxidativním stresem ZDE

Extrakt houby Shiitake "Elixír života" - podpora funkce jater , při cukrovce, podpora pohlavní síly, při stresu a námaze, při infekcích "virový zabiják", brzdí růst novotvarů ZDE

Extrakt Šišáku bajkalského - chrání, regeneruje játra, normalizuje tlak, arytmii, má antibakteriální účinky, posiluje psychiku, obnovuje imunitu, vhodný po chemoterapii, ozařování ZDE

Mučenka tinktura - uklidňující účinky, při poruchách spánku a nespavosti, při stresu ZDE

StressPop®, guava, jablko - chutná roksová lízátka určená při stresu ZDE

 

VAŠE ZDRAVÍ A SKVĚLÁ KONDICE,

TO JSOU NAŠE PRODUKTY A PORADENSTVÍ