Pět věcí, které možná nevíte o pivním břichu

 

Pivní břicho vůbec nesouvisí s pitím piva, je nejvíc nenáviděnou částí mužského těla, předčasně kvůli němu zemřete, nejlépe ho shodíte běháním a konzumací pikantních jídel. Představujeme vám pětici faktů o pivním břichu, o kterých jste nejspíš neměli ani tušení.

 

Pivní břicho nepochází z pití piva

Navzdory svému jménu pivní břich podle vědců nepochází z nadměrné konzumace piva. Dokázal to mimo jiné i německý výzkum z letošního roku, jehož závěry publikoval European Journal of Clinical Nutrition. Zúčastnilo se ho téměř dvacet tisíc respondentů, u nichž vědci měřili v průběhu čtyř let obvod pasu, boků a hmotnost. Současně se u nich monitorovala i konzumace piva. Ukázalo se, že ani náruživé popíjení chmelového nápoje ke zvýšenému ukládání tuku v oblasti břicha nevede. Konzumace piva je podle odborníků spojena spíše s vyšší celkovou hmotností.

Ke stejnému závěru dospěl i výzkum, který provedli v letech 2002 až 2005 vědci z University College London. Zúčastnili se ho respondenti z Polska, Ruska i České republiky a souvislost mezi množstvím vypitého piva a nárůstem pivního pupku se nepotvrdila. Zato se ukázalo, že k růstu celkové obezity přispívá nejvíc nárazové pití velkého množství alkoholu, takže nejvíc přiberete po flámu.

 

Pivní břicho shodíte chilli papričkami

Štve vás pneumatika kolem břicha, kterou s sebou všude nosíte? Podle vědců vám pomůže, začnete-li si pochutnávat na pikantních jídlech: vaše pivní břicho se začne rozpouštět rychleji. Dokazuje to výzkum z letošního roku, který citoval server Science Daily. Podle něj pálivé potraviny a koření účinně pomáhají při shazování nadměrných tukových zásob v oblasti břicha.

Je tomu tak díky kapsaicinu, který nejenže snižuje chuť k jídlu, ale také pomáhá odbourávat již vzniklé tukové zásoby. Kapsaicin, jemuž vděčí některé potraviny za svou pálivou chuť, totiž zrychluje metabolismus. Vědci navíc zjistili, že jeho konzumace zlepšuje i výsledky operativních zákroků určených k léčbě obezity, jako je například vagotomie.

 

Pivní břicho zdvojnásobí riziko předčasného úmrtí

Pokud si snad svůj pivní břich hýčkáte a chlubíte se jím jakožto znakem mužnosti, měli byste také znát, k čemu může vést. Podle výzkumu z roku 2008, jehož výsledky citoval magazín The New England Journal of Medicine, mají lidé s pivním břichem dvakrát větší pravděpodobnost, že zemřou předčasně. Nadměrné ukládání tuku v břišní oblasti je navíc spojeno s výrazně větším rizikem srdečních onemocnění a diabetu.

Výzkum, jehož se zúčastnilo 360 tisíc Evropanů, zjistil, že riziko předčasného úmrtí se znásobuje v souvislosti s objemem pasu a je přitom jedno, zda je člověk celkově obézní, či nikoli. Vaše váha se může pohybovat v normě, ale podstatný je tvar vašeho těla a to, zda se vám tuk ukládá spíše v oblasti břicha, nebo kolem boků a hýždí. Muži, kteří mají kolem pasu víc než 101 centimetrů, jsou dvakrát víc ohroženi rizikem předčasného úmrtí než ostatní. Nárůst o každých pět centimetrů v pase znamená současně sedmnáctiprocentní nárůst rizika předčasného úmrtí.

 

Pivní břicho je nejvíc nenáviděnou částí mužského těla

Muži ho nesnáší a naprostá většina by si přála mít větší svaly a menší břicho. Ukázal to alespoň výzkum provedený Centre for Appearance Research, který citoval server BBC. Odborníci při něm zjistili, že pětatřicet procent mužů věnuje určité úsilí dosažení postavy, kterou považují za ideální. Osmdesát procent mužů uvedlo, že pivní břicho je tou nejodpudivější částí mužského těla, a šedesát procent pánů by bylo šťastných, kdyby měli větší svaly na rukou, hrudníku a břichu.

 

S pivním břichem bojujte na běžeckém pásu

Pokud jste se rozhodli se svou břišní pneumatikou zatočit, zapomeňte na klasické sklapovačky a namiřte si to ve fitku k běžeckému pásu. Vědci dokázali, že nejrychleji se tuk v oblasti břicha spaluje při lehkém klusu. Při výzkumu z roku 2011, zveřejněném v American Journal of Physiology, byli účastníci rozděleni do tří skupin, přičemž jedna chodila třikrát týdně běhat, druhá třikrát týdně posilovala břišní svaly a třetí prováděla kombinaci posilování a běhu. Ukázalo se, že samotné posilování nemělo na úbytek tuku v oblasti břicha žádný vliv. Běžci a skupina s kombinovaným tréninkem dosáhly podobných výsledků a jejich úbytek tuku v oblasti břicha byl o šedesát sedm procent vyšší než u pouhého posilování.

 

Zdroj: idnes.cz

 

Naše doporučení pro hubnutí:

CHILLI PAPRIČKY - ZDE

Chitosan - lapač tuku - ZDE

Guarana tinktura - ZDE

 

VAŠE ZDRAVÍ A SKVĚLÁ KONDICE,

TO JSOU NAŠE PRODUKTY A PORADENSTVÍ